Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Jumaat, 27 November 2009

Jagalah Hati, Jadilah Seperti Ikan Di Laut. Tidak Terpengaruh Dgn Suasana

Kata Allah "Wahai org2 yg beriman, siapa di kalangan kamu yg murtad dari agamanya (Islam) mk Allah akn datangkan qaum yg Dia cintakan qaum itu dan qaum itu juga cintakan dia, qaum itu berlemah lembut dgn org beriman dan bersikap tegas terhadap org kafir, mrk berjihad pd jln Allah dan mrk tidak takut kpd celaan para pencela............."

Hati kita mudah berbolak balik. Ketika mana hati terpaut kpd Pencipta mk bersyukurlah byk2.. Dia adalah segala2 nya krn Dialah Pencipta segala2 nya. Org yg ingat kpd Penciptanya akn merasai ketenangan. Harga ketenangan itu cukup mahal yg sebenarnya.. Ketenangan yg tidak dpt diperolehi dgn harta.. Cukup beruntung bg org yg sentiasa ingat dan cintakan Penciptanya.

Malangnya masih ada org yg ingin mencintai dan mencari selain Allah utk mendapatkan ketenangan. Ada yg mencari game, ada yg mencari rokok, ada yg mencari dadah, ada yg mencari wanita, ada yg mencari jawatan, ada yg mencari kemuliaan di sisi manusia dan sebagainya.. Inilah org2 yg tertipu dgn kesenangan dunia. Segala kesenangan yg dicari itu senangnya sementara bahkan menyebabkan hatinya lebih jauh dari mengingati Allah..Tapi tak salah mencari dunia, yg salah ialah kita asyik mencari dunia hingga menjadi lalai dari mencari bekalan akhirat krn nya. Persoalannya, kuatkah iman kita utk mengimbangi dunia dan akhirat?

Benarlah kata2 ini "Siapa yg mencari Keredhoan Allah, mk dunia akn datang kpd nya. Tp siapa yg mencari dunia, dia akn menjadi hamba dunia."

Dunia yg dimaksudkan bukanlah bumi, tapi segala keseronokan yg diciptakan Allah di dunia seperti kemewahan hidup, kemuliaan, dan apa2 yg kita suka.Jagalah hati biar dimana pun kita berada, dalam keadaan apa pun kita berada.. Kita tertipu dgn dunia krn kita ingat dunia dpt memberi kita keseronokan dan kesenangan hati tp yg sebenarnya kesenangan ia sementara, bahkan kita pula menjadi lalai utk mencari bekalan akhirat, nafsu kita pula menjadi semakin galak mencari dunia hingga kita menjadi hamba dunia, pemikiran kita menjadi kusut krn terlampau fikir tentang dunia.... Kita tertipu..

Para wali pelik pd pandangan kita krn mrk seboleh2 nya mengelakkan diri mrk drpd keduniaan. Sdgkan kita pula asyik mencari keduniaan. Mrk ada kekurangan pd pendapat kita. Tp sedar atau tidak, mrk itu berjaya mengawal diri mrk dari tertipu dgn dunia. Mrk tak serabutkan otak dgn memikirkan dunia tp sibuk memikirkan masa depan di akhirat. Kita pula asyik menserabut dan lalai dgn dunia sehingga lupa utk mempersiapkan diri bg menempuhi masa depan kita di akhirat.

Firman Tuhan kita"Sesungguhnya wali2 Allah itu mrk tidak merasai takut (dgn masa depan) dan tidak merasai sedih (dgn apa yg tlh berlaku)"


Sabda Nabi"Islam itu bermula dlm keadaan pelik, dan skn pulang dlm keadaan pelik, mk beruntunglah bg org yg pelik"

Tiada ulasan:

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular