Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Selasa, 8 Disember 2009

Siap Sediakan 4 Jenis Kekuatan Ini.

Dalam surah al-anfal, Allah berfirman "Dan siapkanlah utk mrk (musuh2 Islam) apa2 shj yg kamu mampu drpd segi KEKUATAN dan drpd kuda perang, kamu menakutkan mrk dgn dgn nya (kekuatan2) musuh2 Allah dan musuh2 mu dan yg selain drpd mrk yg kamu tak tahu, tp Allah mengetahui mrk" dlm ayt 60.
Dari ayt ini, dpt kita tahu bhw Allah menggalakkan kita mempersiapkan segala kekuatan yg kita mampu utk berdepan dgn segala macam serangan musuh2 Islam.................................................... Antara kekuatan yg perlu kita siapkan yg pertama dan utama ialah kekuatan rohani, yg kedua ialah kekuatan fizikal, yg ketiga ialah kekuatan akal, yg keempat ialah kekuatan material. Mengapa saya katakan kekuatan rohani yg utama? Cuba kita lihat dlm perang Badar, Umat Islam cukup sikit bilangannya, dari segi pemikiran adalah tidak logik kalau umat Islam yg menang. Walaupun bilangan dan persenjataan mrk lemah, namun kekuatan rohani yg ada dlm diri mrk cukup kuat. Peperanagn itu juga berlaku dlm bulan ramadhan, bulan yg mana umat Islam paling kuat berqiamullail dan beramal ibadah, bulan yg mana rohani umat Islam menjadi cukup kuat.......Mrk menang adalah disebabkan kekuatan rohani dlm diri mrk... Kekuatan rohani dapat mengalahkan kekuatn2 yg lain.

Itu zaman Nabi, cuba kita lihat pd zaman skrg.. Bagaimana mujahidin afghanistan, muajhidin iraq dan mujahidin palestin dapat mengajar musuh2 mrk.. Cuba kita bandingkan kekuatan persenjataan mujahidin dgn kekuatan persenjataan musuh2 mrk.... Sikit pun tak seimbang! Tapi, disebabkan kekuatan rohani dan kekuatan2 yg lain, mrk berjaya mengajar musuh2 mrk sehingga musuh2 mrk yg asalnya memandang rendah kpd kemampuan mrk menjadi takut kpd mrk dan akur dgn kemampuan mrk.. Byk bukti2 yg kita boleh ambil drpd musuh2 mrk sendiri yg menggambarkan betapa takutnya mrk kpd mujahidin. Dgn ada nya kekuatan rohani, seorg mujahid itu tidak mempunyai perasaan malas berjihad, atau perasaan takut, atau perasaan cinta dunia yg akn menghalangnya drpd berjihad.

Tidak dinafikan bhw kekuatan fizikal juga penting. Kalau kita berani, kuat semangat, tak tahu mengalah tp tak mampu nak berjuang macam mana... Dgn adanya kekuatan fizikal, kita mampu melakukan apa2 dgn mudah. "Mukmin yg kuat lebih dicintai oleh Allah drpd mukmin yg lemah". Namun, kekuatan fizikal jd tak bermakna klu kita x dak kekuatan rohani. Contohnya, kita mempunyai tubuh badan yg cukup kuat, klu ada 20 org laki taboh kita pun kita boleh lawan, yg lemahnya.. bila ada seorg pompuan saja senyum kat kita, tiba2 trus kita jd angau plak kat pompuan tu...

Tapi, kalau tubuh badan kita kuat, iman kita pun mantap, tapi tak cerdik, kekuatan tubuh badan kita kadang2 disalah gunakan. Klu tak cerdik, kita mudah tertipu dgn tipu daya org lain. Dgn adanya akal yg tajam, kita mampu fikirkan stratergi. Kita akn jd lebih matang. Pemikiran amat penting, kalau kita nak berjaya, kena merancang, kalau nak merancang, kena berfikir....

Kekuatan yg keempat ialah kekuatan material. Material bermaksud peralatan. Sebagai contoh, kalau nak berperang dgn yahudi, kita kena ada senapang ka.. roket ka.. Hamas cukup beramal dgn ayat quran diatas, mrk menyiapkan beratus2 roket sebagai persiapan utk menghadapi yahudi. Satu lirik dlm nasyid hamas... "Wa a'iddush shorukha a'iddu" bermaksud"Dan persiapkan sediakanlah roket. Siapa sediakanlah!" Kalau nak dgr, carilah dlm youtube, taip qassam clip.

Saya menghuraikan kekuatan2 ini dari perspektif peperangan, pandai2 lah anda mengaitkanya dgn keadaan kehidupan anda... Bg pelajar, kalau nak bina kekuatan rohani, mungkin anda boleh byk2 buat qiamullail dan amalan2 ibadah yg lain, dekatkan hati dgn Pencipta dan kitab NYa. Selain itu, kena selalu bermujahadah.. Mujahadah ni x payah sangat pun, dia payah waktu awal2 saja.. Tp klu dah lama2 jd senang.. Mujahadah ni lebih kugr mcm pumping la.. Kalau nak bina kekuatan fizikal, boleh pumping sehari 100 kali, bersukan dan sebagainyalah... Kalau nak bina kekuatan akal, kena rajin belajar, rajin berjalan utk luaskan pandangan, rajin berfikir dan sbg nya.. Kalau nak bina kekuatan material, ikutlah utk apa material itu digunakan.. Contohnya kalau nak belajar, kena adalah material sperti duit, buku, pen, baju, seluar, dll. Kalau nak berdakwah kena ada material seperti baju yg kemas, akhlak yg mulia, keramahan, ilmu dll... Pandai2 lah anda kaitkan kekuatan2 ini dgn kehidupan anda. Anda lebih arif tentang kehidupan anda...

-Carilah kekuatan rohani, fizikal, akal, dan material-
Tentera Israel dan Amerika hanya berani dgn umat Islam yg tidak bersenjata seperti umat Islam di Palestin, tp dgn pejuang2 Islam sepeti Hamas dan Hizbullah, mrk sangat takut, lihatlah bagaimana mrk diajar oleh pejuang2 Islam ini dlm video2 jihad.
Jadilah seorang yg rahib di malam hari, dan seorang jundi di siang hari
Jgn sia2kan kehidupan yg dipinjamkan ini, gunakan ia dgn sebaik mungkin, iaitu dgn menjadikan hidup dan mati kita hanya utk memperjuangkan Islam
InsyaAllah.. segala kesukaran yg ditempuhi dlm perjuangan akn dibalas dgn mati syahid
video
Ni Video Latihan Hamas.. Gila2 Punya Power La Depa Ni!!!
Tengok! Jgn Tak Tengok!

Tiada ulasan:

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular