Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Khamis, 28 Januari 2010

Video Wajah Syahid Yg Senyum!!!

Kata Allah.. "Dan sesiapa yang berjuang (menegakkan Islam) maka sesungguhnya dia hanyalah berjuang untuk kebaikan dirinya sendiri (kebaikan drpd perjuangannya akn dapat kembali kpd nya)" dari surah Al-Ankabut 29:6]

video
(Inilah wajah mujahid Hamas yg tenang diwaktu hidup, namun senyum dikala syahid)

"Wahai org2 yg beriman nakkah kamu jika Aku tunjukkanmu suatu perniagaan yg dapat menyelamatkanmu drpd azab yg pedih? (Caranya ialah) Kamu beriman kpd Allah, kamu beriman kpd RasulNya, serta berjihad pada jalan Allah dgn harta dan nyawamu, yg demikian itu lebih baik bg mu jika kamu mengetahui." Dalam surah As-Shaf

video
(Ini pula wajah seorang mujahid di Checnya, Dia menanggung kesakitan ketika hidup, namun bergembira sesudah mati)

Dari wajah mrk, telah dibuktikan bhw janji Allah dlm Al-Quran itu benar. Dari wajah mrk jelas membuktikan kpd kita bhw sa nya mrk sekarang telah berada di syurga. Dari wajah mrk ia tlh membuatkan kita juga ingin jadi seperti mrk.

Namun masih ada segelintir manusia yg masih takut dan ragu2 tentang janji2 Allah.. Hati mrk juga tertutup drpd rasa teringin nak berjihad.. Mrk hanya menginginkan dunia shj.. Mrk tak amik kisah dgn tawaran2 Allah dlm Quran.. Mrk juga memandang org lain juga seperti mrk.. Bahkan mrk menghalang orang lain drpd jalan Allah dgn mulut2 mrk.. Amatlah tercela perbuatan mrk itu!!!

Biarlah! Biarlah diri kita tergolong drpd golongan yg sedikit. Asalkan yg sedikit itu lebih berqualiti drpd yg banyak. Saidina Abu Bakar sering berdoa agar dia tergolong drpd golongan yg sedikit krn 'hanya sedikit dikalangan manusia yg bersyukur kpd Tuhannya'. Dlm perjalanan ke akhirat, sedikit shj org yg teringin nak masuk syurga.. Lagi sedikit ialah org2 yg menempuhi jalan ke syurga.. Lagi sedikit ialah org yg benar2 sampai ke syurga..

"Dalam bab2 dunia, contohilah org yg di bawah. Namun dlm bab2 akhirat, contohilah org yg di atas" Biarlah org lain sibuk dgn keduniaanya, jgnlah kita contohinya, jgn ikut pendapatnya krn ianya berdasarkan nafsu dan ilmunya yg cetek. Tp, jika kita terjumpa dgn org yg begitu ambil berat dgn urusan akhiratnya mk jadikan dia sbg contoh, dgr lah pendapat2 nya krn pendapat2nya berdasarkan wahyu.

Sebagai contoh, kita mempunyai kawan2 yg suka sgt main game, suka berkapel, suka sgt2 jawatan, suka sgt2 menunjuk2.. Mrk mencintai apa yg mrk suka itu lebih dari Allah, Rasul serta berjihad, kemudian mrk memberi pendapat kpd kita "Hang ni awat pelik sgt ni, kita hidup kena enjoy! Tak leh asyik dok ikut agama sgt2", Mk jgn lah kita dgr pendapatnya sekalipun semua kwn2 kita mcm tu..

Contohilah ustaz2 yg haraki seperti Ustaz Zainul Asri dan kwn2 yg ambil berat dgn akhirat. Dgrlah pendapat mrk krn mrk itu berpendapat berdasarkan ilmu.

(Kedua-dua video ini telah ditayangkan dlm dewan sultan badlisyah semasa minggu orientasi asrama 2010)

Tiada ulasan:

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular