Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Khamis, 11 Mac 2010

"Abg _____, Enta Tengoklah, Bush Akn Mati Di Tangan Ana"


Inilah kata2 penuh semangat yang diluahkan kepada ana oleh seorang sahabat ana yang form 2 tahun ini. Sewaktu dia bercakap, kelihatan bulu roma nya sedang terpacak cering! Bulu ruma cering tanda semangat! Ini bermakna kata2 nya itu memang benar berasal dari hatinya yang memang ikhlas dalam tekadnya. Hanya Allah yang tahu apa perasaan ana pabila mendengar luahan isi hatinya yang penuh nekad ini...

Dia berkata lagi, "Ana dah tak sabar2 nak jadi dewasa, sebab ana nak bunuh Bush bila besar nanti"

Maka ana berpesan kepadanya, "Bagus, bukan senang nak jumpa orang yang sanggup korbankan nyawa untuk Islam.. La ni ramai orang pakat2 dok lalai dengan kehidupan mereka, tapi tiba2 muncul seorang yang celik macam enta. Cuma, ada beberapa benda yang ana nak pesan kat enta..

Dalam menunggu masa enta jadi dewasa, macam2 benda boleh jadi kat enta. Enta mana tahu apa yang akan jadi kat enta dalam masa lagi beberapa tahun. La ni memanglah enta sedang nekad, tapi adakah enta yakin nekad enta tetap kekal macam sekarang ni waktu enta dah berumur 20 tahun nanti???

Oleh itu, jangan jadikan umur sebagai penghalang enta untuk berjihad! Berjihad sekarang ni juga!
Macam mana tu???


Sementara menunggu masa enta jadi dewasa, berjihadlah dulu dengan jihad yang ada depan mata enta. Enta nak bunuh Bush, tapi Bush berada jauh dari sini. Buatlah apa yang dekat dulu sementara menunggu tiba masanya enta jadi dewasa.

Sekarang ni, depan mata enta ada diri enta sendiri, ada ibu bapa enta, ada ahli keluarga enta, ada guru2 enta, ada kawan2 enta, a
da sekolah enta... Berjihad dulu dengan benda2 tu. Perbaiki diri enta dari masa ke semasa, dakwah kat dalam keluarga enta, dakwah sekali kat kawan2 enta, tegakkan Islam di mana sahaja yang enta mampu, jangan lepaskan peluang jihad yang ada depan mata enta.... Pasti enta akan rasa susah! Jadi, buat pelan2..

Ana sedang berjihad dengan apa yg ada depan mata ana.. Ana merasa ana cukup lemah, masih banyak kekuatan yang belum dapat ana kuasai.. Masih banyak kekurangan ana yang perlu ana perbaiki.. Masa untuk mencapai kemenangan masih jauh.. Perjuangan ana masih panjang.. Pendek kata, jihad yang ada depan mata kita ni pun bukan mudah, oleh itu perlulah kita melatih diri dari sekarang, bukan tunggu dewasa nanti. Lagipun jika kita dah mula melangkah kaki ke alam jihad bermula sekarang, insyaALLAh, kita lebih mudah untuk istiqamah berbanding menunggu besar baru nak mula melangkah kerana niat dan nekad kita boleh berubah dalam jangka masa antara sekarang dengan waktu kita sudah dewasa nanti." (Lebih kurang macam ni lah ana berpesan kpd nya)

Dia juga berkata bahawa dia tak kisah apa orang nak kata kat dia, dia tak kisah orang nak hina dan memperleceh dia. Itu tak menjadi pe
nghalang dia. Banyak lagi perkara yang dia luahkan kepada saya, tapi cukuplah setakat ini saya kongsikan dengan anda.

Yang sebenarnya, saya nak dedahkan bahawa Islam memerlukan pejuang2 yang mempunyai keikhlasan, keazzaman, semangat dan kesungguhan yang tinggi seperti saudara kita ini. Lihatlah, pabila keikhlasan, keazzaman dan semangat kita sudah tinggi, tiada lagi penghalang untuk kita. Kita akan berusaha separuh mati bagi mencapai apa yang kita hendak itu. Org2 seperti inilah orang2 yang kuat sebenarnya. Penjara, ancaman, penghinaan, ujian tidak menjadi penghalang mereka untuk menegakkan Islam.

Cuba kita fikir, mengapa kita tidak mempunyai keikhlasan, keazaman dan semangat yang tinggi untuk menegakkan Islam???

(Jawapannya: Cinta Dunia dan Takut Mati)

Tiada ulasan:

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular