Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Jumaat, 30 April 2010

Memberi Nyawa Dibalas Dengan Bidadari


RINDU TERTEBUS

Ada seorang pemuda gagah yang turut berjihad bersama pasukan Islam. Selama perjalanan, pemuda itu tetap berpuasa di siang hari dan tak lepas dari sholat di malam hari. Bahkan dia juga melayani kebutuhan pasukan dan ikut berjaga-jaga bila semua tidur. Hangga sampailah pasukan itu sampai di perbatasan Romawi.

Menjelang pertempuran, pasukan Islam beristirahat di suatu tempat. Karena lelah pemuda itu jatuh tertidur. Namun tiba-tiba ia terjaga dan berseru lirih, "Ah, alangkah rindunya aku pada Ainul Mardhiyah". Orang-orang yang mendengarnya terheran-heran dan mengira pemuda itu mengingau. "Siapakah Ainul Mardhiyah itu ?" tanya Abdul Wahid, seorang ulama pejuang, yang mengenal pemuda itu. Pemuda itu kemudian bertutur : Saya tertidur dan bermimpi bertemu seseorang. Orang itu berkata, "Pergilah kepada Ainul Mardhiyah". Lalu saya dibawa kesebuah taman yang dikelilingi sungai.

Di tepi sungai itu banyak gadis-gadis yang lengkap perhiasannya. Dan ketika melihatku, tiba-tiba mereka berkata, "Itulah suami Ainul Mardhiyah". Saya memberi salam dan bertanya, "Adakah di antara kalian bernama Ainul Mardhiyah ?". Kami hanya pelayan-pelayannya. Kalau Tuan ingin bertemu, silakan jalan terus menyusuri sungai ini". Akhirnya aku menyusuri sungai. Ternyata itu adalah sungai susu yang tidak berubah rasa dan warnanya. Hingga sampailah aku di tempat yang banyak berkerumun gadis-gadis cantik dan lengkap perhiasannya. " Inilah suami Ainul Mardhiyah", kata gadis-gadis itu berbisik-bisik. Tapi ketika aku bertanya yang mana Ainul Mardhiyah, aku mendapat jawaban yang sama.



Kali ini yang ku telusuri adalah sungai madu sampai ketemui lagi kerumunan gadis-gadis. Mereka ternyata lebih cantik hingga dapat melupakan kecantikan gadis-gadis sebelumnya. Lalu aku ditunjukkan sebuah kemah yang tersusun dari permata yang indah. Aku pun segera ke sana. Sungguh aku terkagum-kagum menyaksikan kecantikan gadis yang ada di kemah itu. Aku menyangka inilah Ainul Mardhiyah. Aku merasa sudah cukup puas bila gadis itu yang menjadi pendampingku. Tapi lagi-lagi dugaanku salah.

Gadis itu malah memanggil seseorang yang ada di dalam kamar, " Hai Ainul Mardhiyah, inilah suamimu telah datang". Bergegas aku masuk ke kamar itu. Kulihat seorang gadis sedang duduk di atas tempat tidur emas, yang bertaburkan permata, berlian, dan yaqut. Aku hampir-hampir tidak dapat menahan diri. "Marhaban wahai kekasihku, sudah hampir tiba kedatanganmu", kata gadis itu dengan senyum paling manis dan keteduhan matanya yang belum pernah kulihat. Sungguh, ingin sekali aku memeluknya. "Sabar dulu, engkau belum sah menjadi suamiku. Sebab engkau masih hidup", kata Ainul Mardhiyah." Tetapi insya Allah, engkau akan berbuka di sini". Usai menceritakan mimpinya, pemuda itu berlari menyongsong musuh.



Sembilan orang tentara Romawi di ujung pedangnya. Pada hitungan kesepuluh, dia tersenyum sepenuh bibirnya ketika syahid menjemputnya. Rindu itu pun tertebus.


Besarnya balasan bagi mujahid.. Tunggu apa lagi???
dicopy drpd blog> nurmuslim91.blogspot.com

Jumaat, 16 April 2010

Rahsia Kekuatan Tentera Islam



Sabda Nabi: "Sesungguhnya agama itu mudah, tidak sesekali seseorang itu memberatkan agama melainkan dia akan dikalahkan (tidak mampu), maka bersederhanalah, bergembiralah, mohonlah pertolongan..."

MERUJUK KEPADA KISAH SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH

Pada kali pertama solat Jumaat hendak didirikan, timbul pertanyaan siapa yang layak menjadi imam. Sultan Muhammad Al-Fateh memerintahkan kesemua tenteranya termasuk dirinya bangun lantas bertanya, “Siapa di antara kita sejak baligh hingga sekarang pernah meninggalkan solat fardhu walau sekali sila duduk!”. Tiada seorang pun yang duduk, kerana tidak seorang pun di antara mereka pernah meninggalkan solat fardhu. Baginda bertanya lagi, “Siapa di antara kita yang sejak baligh hingga kini pernah meninggalkan solat sunat rawatib sila duduk!”. Sebahagian daripada tenteranya duduk. Kemudian Baginda bertanya lagi, “Siapa di antara kamu sejak baligh hingga ke saat ini pernah meninggalkan solat tahajjud walaupun satu malam, sila duduk!”. Kali ini semuanya duduk, kecuali Sultan Muhammad Al-Fateh sendiri. Baginda tidak pernah meninggalkan Solat Fardhu, Solat Sunat Rawatib dan Solat Tahajjud sejak baligh . Inilah dia anak didikan Syeikh Shamsuddin Al Wali. Bagindalah sebaik-baik raja yang telah diisyaratkan oleh Rasulullah saw di dalam hadisnya itu.

Sejarah telah membuktikan bahawa solat menjadi punca kekuatan tentera Islam. Sejarah telah menyedarkan kita bahawa dengan kekuatan persenjataan dan kekuatan material semata2 tidak mampu untuk menumbangkan kekuatan ruh dan iman. Sejarah telah mengajar kita bahawa hanya golongan AhluLLAH sahajalah yang mampu menggegarkan dunia ini hingga seluruh dunia tunduk pada syariat Allah.




Macam Mana Cara Nak Bangun Tahajjud?
Memanglah solat ini payah dilakukan, bukan semua org terpilih untuk melakukan solat ini. Namun jika kita terus menetapkan dlm minda kita bahawa solat ini payah (ataupun agak mustahil) untuk dilakukan, maka sampai bila pun kita takkan lakukannya. Sesuatu perkara yg sukar perlu dicuba, jika tidak tidak dicuba sampai bila pun takkan terjadi.

Agak mustahil jika kali pertama kita mencubainya, kita akan berjaya. Biar kita mula dengan level yg rendah dahulu. Buat apa yg paling mudah dahulu.

Antara tips yg dapat saya tulis ialah.. Pertama> Jgn tidur di atas katil, tidurlah di atas kerusi/meja. Kedua> Jgn tidur di dlm bilik tidur, tidurlah di ruang tamu/ kelas/ bilik study. Ketiga> Tidurlah dlm keadaan duduk. Keempat> Bila terjaga bangunlah dan niat untuk solat tahajjud dulu sebelum sambung tidur semula. (InsyaAllah anda akn terjaga dgn sendiri krn anda tidak selesa utk terus tidur dlm keadaan sedemikian, bila anda terjaga, anda akan berkeinginan untuk pergi tidur di atas katil) Kelima> Pergi ambil air wudhuk dan menuju ke bilik tidur, solat 2 rakaat shj utk permulaan. Selepas itu baca doa ringkas, kemudian terus sambung tidur. Keenam> Jangan menyusah-nyusahkan diri dgn membuat peraturan yg sgt ketat, kerana jika kita buat macam tu, kita sendirilah yg tak mampu untuk lakukannya. Risiko untuk kita berhenti juga tinggi jika kita terlalu menyusah2kan kita kerana kita akan jemu.

Bila solat ini sudah sebati dgn jiwa anda, anda akan berasa tak senang duduk jika tertinggal solat ini...

Sama2lah kita cuba amalkan... Jgn susah2.. Buat yg senang2 dulu.. Ini tak bermaksud saya mampu buat apa yg saya tulis, saya sekadar bagi cadangan, mana tahu ada di kalangan kita yg mampu..

Khamis, 15 April 2010

Karamah Yg Berlaku Di Palestin


(Wakil Hamas menceritakan karamah2/ keajaiban2/ ma'unah2 yg berlaku di Palestin)


"Perangilah mereka, nescaya Allah akan menyeksa mereka dengan (perantaraan) tangan kamu dan Allah akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka dan Dia akan memuaskan hati orang-orang yang beriman" (At-Taubah: 14)

Yang di bawah adalah video ucapan penuh semangat Ustaz Masyir Al-Mashri>>

Jumaat, 9 April 2010

Perisik Israel Dlm PDRM? Suatu Petanda...

“Kiamat tidak akan terjadi sehingga kaum muslimin berperang melawan Yahudi sehingga kaum Yahudi bersembunyi dibalik batu dan pepohonan. Maka berkatalah batu da pepohonan itu (memberi tahu kaum muslimin:”Wahai orang Islam, ini ada orang Yahudi dibelakangku, kemarilah dan bunuhlah dia.” (HR. Bukhari da Muslim).

Aman macam mana pun negara kita, suatu hari nanti tetap akan berperang.
Umat Islam takkan dapat dikalahkan dengan kekuatan musuh, tetapi umat Islam boleh dikalahkan jika mereka sendiri yg berpecah, atau menjadi pengkhianat kepada sebahgian yg lain. Cuba kita renung kisah kesyahidan Asy-Syahid Yahya Ayyasy, beliau merupakan pembuat bom bagi Hamas, maka beliau menjadi org yg paling dikehendaki oleh Israel. Israel memburu Yahya Ayyasy selama 3 tahun, namun tidak berhasil sehinggakan mereka mengupahkan seorg sahabat Yahya yg agak rapat dgn beliau untuk memberikan sebuah telefon bimbit yg berfungsi sebagai bom. Yahya menerima telefon itu, bila dia menggunakan ia, maka meletuplah telefon itu, lantas dia syahid.

Ayuh kita ambil iktibar dari sejarah umat Islam di Palestin, Lubnan, Iraq dan lain2. Dulu Iraq merupakan sekutu kuat Amerika tetapi akhirnya Amerika menuduh Iraq mempunyai nuklear sebagai alasan untuk menyerang Iraq, Iraq menyangkal dakwaan itu, namun Amerika tetap menyerang Iraq. Bila Iraq sudah dijajah, kerajaan Iraq dan tentera Amerika bersepakat memburu mujahidin pejuang2 Islam yg sebenar2 pejuang.

Maka bertempurlah antara tentera Kuffar yg bersepakat dgn golongan Munafiq(kerajaan Iraq, polis Iraq) dengan Mujahidin Pejuang Islam Yg Sebenar. Namun, para pejuang itu tetap berjuang walaupun dilabel sebagai terrorist dan difitnah-fitnahkan dalam media massa. Allah mengetahui apa yg pejuang2 Nya lakukan.. Pejuang2Nya takkan sesekali melakukan perkara yg tak diajar dalam Islam.

Setelah Amerika menjajah Iraq, mereka juga telah merosakkan umat Islam Iraq. Sekarang video2 porno semakin berleluasa, dadah juga berleluasa dan pelbagai lagi cara2 lain digunakan oleh Amerika bagi menghapuskan pengaruh Islam di Iraq. Untuk pengetahuan anda,
PUNCA UTAMA AMERIKA MEYERANG IRAQ BUKAN KERANA MINYAK, TETAPI KERANA BIBIT2 KEBANGKITAN ISLAM SUDAH MULA KELIHATAN DI IRAQ. Amerika tidak akan sesekali membiarkan khilafah tercetus semula, kerana itu mereka menyerang Iraq bagi menghapuskan khilafah yg baru sahaja nak terbina..
Jika kita mahu tegakkan khilafah, maka mahu tidak mahu kita terpaksa berdepan dgn Amerika dan Israel.

Mari kita lihat, bagaimana Israel memburu pejuang Islam di Palestin dan Lubnan melalui video di bawah>>>>>



(Video ini mendedahkan bagaimana cara Israel memburu pejuang2 Islam di Palestin dan Lubnan.... Pejuang2 Islam bukanlah seperti Yahudi yg takut cedera dan dibunuh. Pejuang2 Islam mencari-cari syahid. Sanggup korban nyawa demi kemenangan Islam. Disebabkan sifat komited mereka itulah Islam menjadi kuat)

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular