Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Jumaat, 16 April 2010

Rahsia Kekuatan Tentera Islam



Sabda Nabi: "Sesungguhnya agama itu mudah, tidak sesekali seseorang itu memberatkan agama melainkan dia akan dikalahkan (tidak mampu), maka bersederhanalah, bergembiralah, mohonlah pertolongan..."

MERUJUK KEPADA KISAH SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH

Pada kali pertama solat Jumaat hendak didirikan, timbul pertanyaan siapa yang layak menjadi imam. Sultan Muhammad Al-Fateh memerintahkan kesemua tenteranya termasuk dirinya bangun lantas bertanya, “Siapa di antara kita sejak baligh hingga sekarang pernah meninggalkan solat fardhu walau sekali sila duduk!”. Tiada seorang pun yang duduk, kerana tidak seorang pun di antara mereka pernah meninggalkan solat fardhu. Baginda bertanya lagi, “Siapa di antara kita yang sejak baligh hingga kini pernah meninggalkan solat sunat rawatib sila duduk!”. Sebahagian daripada tenteranya duduk. Kemudian Baginda bertanya lagi, “Siapa di antara kamu sejak baligh hingga ke saat ini pernah meninggalkan solat tahajjud walaupun satu malam, sila duduk!”. Kali ini semuanya duduk, kecuali Sultan Muhammad Al-Fateh sendiri. Baginda tidak pernah meninggalkan Solat Fardhu, Solat Sunat Rawatib dan Solat Tahajjud sejak baligh . Inilah dia anak didikan Syeikh Shamsuddin Al Wali. Bagindalah sebaik-baik raja yang telah diisyaratkan oleh Rasulullah saw di dalam hadisnya itu.

Sejarah telah membuktikan bahawa solat menjadi punca kekuatan tentera Islam. Sejarah telah menyedarkan kita bahawa dengan kekuatan persenjataan dan kekuatan material semata2 tidak mampu untuk menumbangkan kekuatan ruh dan iman. Sejarah telah mengajar kita bahawa hanya golongan AhluLLAH sahajalah yang mampu menggegarkan dunia ini hingga seluruh dunia tunduk pada syariat Allah.




Macam Mana Cara Nak Bangun Tahajjud?
Memanglah solat ini payah dilakukan, bukan semua org terpilih untuk melakukan solat ini. Namun jika kita terus menetapkan dlm minda kita bahawa solat ini payah (ataupun agak mustahil) untuk dilakukan, maka sampai bila pun kita takkan lakukannya. Sesuatu perkara yg sukar perlu dicuba, jika tidak tidak dicuba sampai bila pun takkan terjadi.

Agak mustahil jika kali pertama kita mencubainya, kita akan berjaya. Biar kita mula dengan level yg rendah dahulu. Buat apa yg paling mudah dahulu.

Antara tips yg dapat saya tulis ialah.. Pertama> Jgn tidur di atas katil, tidurlah di atas kerusi/meja. Kedua> Jgn tidur di dlm bilik tidur, tidurlah di ruang tamu/ kelas/ bilik study. Ketiga> Tidurlah dlm keadaan duduk. Keempat> Bila terjaga bangunlah dan niat untuk solat tahajjud dulu sebelum sambung tidur semula. (InsyaAllah anda akn terjaga dgn sendiri krn anda tidak selesa utk terus tidur dlm keadaan sedemikian, bila anda terjaga, anda akan berkeinginan untuk pergi tidur di atas katil) Kelima> Pergi ambil air wudhuk dan menuju ke bilik tidur, solat 2 rakaat shj utk permulaan. Selepas itu baca doa ringkas, kemudian terus sambung tidur. Keenam> Jangan menyusah-nyusahkan diri dgn membuat peraturan yg sgt ketat, kerana jika kita buat macam tu, kita sendirilah yg tak mampu untuk lakukannya. Risiko untuk kita berhenti juga tinggi jika kita terlalu menyusah2kan kita kerana kita akan jemu.

Bila solat ini sudah sebati dgn jiwa anda, anda akan berasa tak senang duduk jika tertinggal solat ini...

Sama2lah kita cuba amalkan... Jgn susah2.. Buat yg senang2 dulu.. Ini tak bermaksud saya mampu buat apa yg saya tulis, saya sekadar bagi cadangan, mana tahu ada di kalangan kita yg mampu..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas informasi yang besar! Saya tidak akan menemukan ini dinyatakan!

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular