Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Rabu, 12 Mei 2010

Rohani Kuat Tapi Tidak Berstratergi, Lingkup

(Sultan Solahuddin terkenal dengan kehebatannya mengalahkan tentera Rome, mengapa?)

Firman Allah “Mereka merancang. Allah (juga) merancang. Allah adalah sebaik-baik perancang” (Al-Anfaal)

Sesetengah orang beranggapan bahawa jika rohani dan amal ibadah kita kuat, maka kita akan menang dalam usaha2 menegakkan Islam kerana Allah akan bantu kita. Masalahnya, cuba kita fikir mengapa ALLAH Yang Maha Gagah Lagi Kuat itu masih tidak menghancur-hancurkan negara musuh Islam yang superpower iaitu Amerika, sedangkan para ulama yang hebat sudah tidak henti-henti berdoa agar ALLAH menghancurkannya. Mengapa ALLAH masih tidak menghancurkan Amerika???

Jawapannya adalah kerana ALLAH ingin menguji hamba2NYA, ALLAH juga ingin menguji sejauh mana USAHA kita bagi menghancurkan Amerika, ALLAH ingin menguji adakah kita benar-benar berusaha bagi menghancurkannya ataupun hanya sekadar berdoa. ALLAH mampu menghancurkan Amerika dalam sekelip mata tetapi DIA mahu hambaNYA yang melakukan kerana ingin melihat setakat mana usaha mereka..

(Mujahidin Checnya Merancang Stratergi)

Oleh itu, adalah salah jika kita hanya bermunajat dan berdoa semata-mata kemudian melakukan kerja tanpa merancang stratergi dan mengumpul kekuatan untuk melaksanakan apa jua kerja2 bagi menegakkan Islam. Hal ini kerana orang2 yang ingin menghalang usaha perjuangan Islam itu cukup ramai, kerana ramai dikalangan mereka yang jahil.. Manakala orang yang benar2 setia dalam memperjuangkan Islam sehingga ke titisan darah nya yang terakhir amat payah untuk dicari..

Jika kita merujuk kepada kisah Sultan Solahuddin Al-Ayubi, beliau dan tenteranya bukan hanya bermunajat di malam hari semata-mata, bahkan mereka amat cekap dan sungguh berpengalaman dalam berperang sehinggakan siapa saja tentera yang berlawan dengan mereka semuanya kalah. Sultan juga amat terkenal dengan kepintarannya MERANCANG STRATERGI perang. Bukan beliau s
eorang sahaja, malah semua panglima2 Islam di zaman dahulu semuanya terkenal dengan kepintaran stratergi mereka, contohnya seperti Tariq B Ziyad (Berjaya mengalahkan 100 000 tentera Sepanyol dengan 12 000 org mujahid), Khalid B Walid, dan Umar Mukhtar (Beliau digelar The Lion Of The Dessert kerana kepintarannya merancang stratergi perang sehingga setiap kali tentera Itali yang berperang dengan tenteranya di padang pasir akan kalah, sedangkan tentera Itali itu lengkap dengan kereta perisai dan meriam)

(Mujahidin bermesyuarat untuk merancang stratergi)

Benarlah kata2 ini "Puak yang benar tetapi tidak merancang, akan dikalahkan oleh puak kebatilan yang merancang"

Ketahuilah seandainya puak kebenaran itu merancang, perancangan mereka itu lebih hebat daripada rancangan orang2 yang ingin menghalang perjuangan Islam kerana ALLAH bersama mereka.

Sekarang, kita melihat orang2 yang benar sering dikalahkan oleh orang2 yang jahat dan pandai berpura-pura. Kasihan, hanya dengan BENAR yang kita bawa, itu belum menjamin kemenangan. BENAR perlu digandingkan dengan STRATERGI barulah ia akan mengasilkan KEMENANGAN. Jika kita membawa KEBENARAN bersama-sama dengan STRATERGI.. Hasilnya, puak2 yang menentang perjuangan Islam akan tunduk jua kerana kalah. Tetapi jika kita tetap tidak merancang bererti kita membiarkan mereka menang, jika mereka menang mereka akan jadi bertambah jahat dan lebih kuat dalam usaha jahat mereka. Kita pula kian lemah. Bila kita lemah, KEBENARAN tidak dapat ditegakkan..


Secara ringkasnya Tegakkanlah KEBENARAN dengan PERANCANGAN YANG RAPI. KEBENARAN tanpa PERANCANGAN jawapannya ialah KEKALAHAN. KEMENANGAN hanya mahu kepada PERANCANGAN. KEMENANGAN tidak menilai samada BENAR atau BATIL.
MERANCANGLAH!! Disamping itu, jangan lupa melakukan AMALAN DI MALAM HARI, kerana itu merupakan punca KEKUATAN JIWA.

Tiada ulasan:

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular