Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Rabu, 11 Ogos 2010

Teruskanlah Mujahadah, Usah Terleka





Ini Video Syarahan Jihad Oleh Asy-Syahid Syeikh Abdullah Azzam.

Mana ada perjuangan yg mudah dan gembira. Setiap perjuangan itu dipenuhi dgn perkara2 yang amatlah tidak digemari nafsu. Mahu tidak mahu, terpaksa dan mestilah kita paksa diri kita menempuhinya. Samada menang atau syahid. Tiada istilah mengalah.

Peperiksaan atau medan tempur bagi para pelajar sudah semakin hampir. Jangan malas study, nanti menyesal. Biar payah, bila lagi nak rasa mujahadah.

Mujahadah tu Macam Mana?

Mujahadah itu ialah kita buat apa yg nafsu kita tak suka. Tujuan bermujahadah ialah mencapai kejayaan. Mujahadah juga penting dalam membentuk akhlak.Tanpa bermujahadah, kita takkan berjaya dalam usaha2 kita seperti berjaya dlm peperiksaan atau pekerjaan. Tanpa bermujahadah kita takkan dapat memperbaiki akhlak kita dalam kehidupan kita.

Contoh bermujahadah ialah, kita terjaga pada tengah malam, ketika itu kita ada dua peluang samada sambung tidur atau bangun buat tahajjud. Bila mana nafsu kita yg sememangnya suka kpd kesenangan mengajak kita untuk sambung tidur seraya meninggalkan atau menangghuhkannya, terus kita bangun melaksanakan tahhajud. Macam itulah mujahadah nafsu, melawan diri.

Contoh yg lain, kita sdg berjalan-jalan, kemudian ternampak wanita cantik, lantas kita ingin melihatnya sekali lagi. Ketika itu juga kita menahan pandangan, dan tidak melihat sekali lagi, mcm itulah mujahadah.

Contoh lagi, kita terlihat ada wang depan mata kita, setelah kita toleh ke kanan dan kiri kita dapati tiada orang, maka terdetiklah rasa ingin mengambilnya, ketika itu juga kita mengingat ALLAH, ALLAh sentiasa melihat kita. Lantas kita tidak mengambil wang itu. Macam itulah mujahadah.

Contoh yg lain, kita dah nak SPM, namun malas baca buku, sebab depan mata ada permainan komputter, ada kawan2 sedang bersembang, ada perkara lagho lain, maka kita pun lebih cendrung untuk mengutamakan perkara lain selain baca buku, maka lantas ketika itu juga kita baca buku. Macam itulah mujahadah. Selamat mencuba!

Apa Akan Jadi Kalau Tidak Bermujahadah?
Nafsu umpama bayi yang menyusu, jika terus dibiarkan dia menyusu maka dia akan semakin membesar dan bila dia dah besar dia ketegar nak menyusu lagi. Macam itulah nafsu kita, makin ia dimanjakan atau diberi peluang, maka semakin kuat dia menguasai kita. Semakin besar keinginannya. Semakin susah kita mahu mengalahkannya. Jika kita hidup berhambakan nafsu maka banyaklah kesilapan yg kita lakukan. Akhirnya, kita menyesal, jika tidak di dunia, di akhirat.


Oleh Itu
Jangan bagi peluang kepada nafsu kita. Jika diberi peluang, ia sedikit demi sedikit semakin membesar dan semakin kuat. Dikhuatiri kita tak dapat mengalahkannya. Benih2 nafsu hendaklah dicantas tanpa perlu dimanjakan lagi!

Khamis, 5 Ogos 2010

Karisma Tanpa Rohani Yg Mantap, 1 Kekurangan



Firman Tuhan sekelian alam:

"Sesungguhnya yang sebenar-benar beriman kepada ayat-ayat keterangan Kami hanyalah orang-orang yang apabila diberi peringatan dan pengajaran dengan ayat-ayat itu, mereka segera merebahkan diri sambil sujud (menandakan taat patuh), dan menggerakkan lidah dengan bertasbih serta memuji Tuhan mereka, dan mereka pula tidak bersikap sombong takbur.

Mereka merenggangkan diri dari tempat tidur, (sedikit sangat tidur, kerana mengerjakan sembahyang tahajjud dan amal-amal soleh); mereka sentiasa berdoa kepada Tuhan mereka dengan perasaan takut (akan kemurkaanNya) serta dengan perasaan ingin memperolehi lagi (keredaanNya); dan mereka selalu pula mendermakan sebahagian dari apa yang Kami beri kepada mereka.

(Surah sajdah 15-16)

Kau pandai berpidato,suaramu lantang ibarat halilintar yg menakjubkan.
Ilmumu tinggi, semua masalah dan persoalan dapat kau huraikan. Banyak yang kau tahu dalam hal agama.
Pakaianmu mengikut sunnah nabi, kemas bergaya.
Rakanmu ramai, semua mengenalimu.
Kedudukanmu tinggi di mata manusia., engkau dihormati di mana2.

Namun, mengapa apabila tiba azan subuh, engkau masih dibuai mimpi?
Mengapa tidak engkau kurangkan tidur malam mu demi melakukan 2 rakaat tahajjud?
Mengapa solat berjemaah selalu engkau lewat2kan?
Mengapa Quran tidak engkau jadikan sahabat baikmu?
Mengapa zikir kpd ALLAH engkau abaikan?
Subuh engkau tak kelihatan, zohor engkau lewatkan, asar engkau ringan-ringankan, bila maghrib engkau lantang berpidato.

Adakah engkau ingat dengan karisma semata-mata engkau akan berjaya???
Saidina Umar lebih takut kpd dosa yg dilakukan tentera nya berbanding dgn kekuatan musuh, krn dgn dosa yg para mujahid lakukan, ALLAh akan membiarkan mrk terhadap musuh2 mrk.
ALLAh tidak membantu orang2 yg berdosa!

Mustahil kita akan berjaya dgn kekuatan yg ada pada diri kita tanpa bantuan drpd ALLAH.
Sejak zaman dulu sehingga skrg, para pejuang Islam itu menang krn bantuan ALLAH, bukan krn kekuatan diri mrk!

Ayuh! Jika engkau mampu mengutamakan perasaan sahabat2mu dlm urusan dunia, mengapa tidak boleh engkau utamakan perasaan ALLAh dikala Dia menyerumu untuk menyembahNya?
Dikala engkau boleh bersegera dlm memenuhi kehendak perutmu yg lapar, takkan tidak boleh engkau memenuhi kehendak rohanimu yg lapar dahagakan kpd urusan mengingati ALLAH

Usah Biarkan Kesedihan Membinasakanmu


Buat semua mujahid yg sedang berjuang menegakkan cara hidup Islam, ketahuilah bahawa bukan semua manusia mahu berjuang bagi menegakkan cara hidup Islam. Bagi mereka, apa gunanya kita berjuang, bukannya kita dapat duit pun di atas perjuangan kita, bukan orang paksa suruh kita berjuang pun, bukan dapat jawatan pun, bukan dapat pujian pun, bukannya mati pun kalau tak berjuang. Bagi mereka untuk apa kita berjuang, daripada berjuang kan lebih elok kita buat maksiat, lebih baik kita buat benda2 yg melalaikan, lebih baik kita buat benda2 yg menyeronokkan.

Ketahuilah mujahid, bhw ketika mana terdetik di hatimu rasa nak berjuang, ketika itulah kamu telah berjaya dlm jihad nafsu, krn orang yg menjadi hwa nafsu itu cintakan nafsu sdg kan dirimu cintakan perjuangan dn sanggup mengenepikan segalanya demi perjuangan. Tidak patut manusia menyuruhmu berjihad nafsu ketika kamu ingin berjuang, krn tanpa jihad nafsu mustahil terdetik di hatimu rasa ingin berjuang. Tanpa jihad nafsu, engkau takkan sanggup menempuhi pelbagai kesukaran demi merealisasikan cita2 perjuangan. Tanpa jihad nafsu sudah lama engkau takkan menjejakkan kaki ke medan perjuangan krn takut hidup susah, kerna takut menanggung risiko, krn tak mahu susah.

Tidak patut manusia menyuruhmu menguatkan iman ketika kamu sdg bersiap nak pergi berjuang, krn tanpa iman mustahil kamu mahu melangkahkan kakimu dlm ranjau perjuangan. Mereka tidak patut menghalangmu dari jalan ALLAH!!!! Kerana orang2 yg menghalang manusia dari jalan ALLAH selalunya ialah orang2 yg kafir. Usahlah engkau lemah dengan tuduhan mereka bhw engkau tidak berjihad nafsu dan kurang beriman.


Firman ALLAH: "...janganlah engkau biarkan dirimu binasa(wahai Muhammad) kerana menanggung dukacita terhadap mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka kerjakan."
[Surah Fatir ayat 8]

Engkau telah pun berjihad dgn nafsumu krn itu engkau mampu berdiri di atas jalan perjuangan yg asyik2 ditimpa musibah dan ketegangan. Engkau telah pun mempunyai iman krn itu engkau lebih mengutamakan perjuangan mengatasi kehendak dirimu. Terdapat hadis nabi yg isi pentingnya ialah, siapa yang ada padanya 3 perkara mk dia mendapat kemanisan iman, yg pertama, dia cinta kpd ALLAh dan Rasul melebihi segalanya, dia mencitai seseorang krn ALLAH, dia benci untuk mengkufurkan ALLAh sepertimana dia benci utnuk memasuki neraka ALLAH.
Teruskanlah perjuangan kerana ALLAH tetap bersama kita.

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular