Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Khamis, 27 Januari 2011

Tidak Sabar Untuk Mati Syahid

Siapa yang berperang pada jalan Allah, kemudian dia mati, maka Allah menjamin syurga untuknya. Perkara yang menghalang si mati dari masuk syurga ialah hati yang tidak ikhlas, dan hutang yang belum ditunaikan. Siapakah yang tidak tahu bahawa hidup akhirat itu lebih baik dari hidup dunia.

Ayuhlah sesiapa yang mahukan kehidupan yang sebenar, kehidupan yang indah, kehidupan yang nikmat! Kita berusaha untuk menuju mati syahid di medan perang. Orang-orang beriman merindui mati seperti mana orang kafir takut mati. Kerana bagi orang mukmin, dunia ini ialah penjara, maka orang yang dalam penjara sentiasa merindui saat dia dibebaskan dari penjara, iaitu merindui saat mati syahid.

Sifat takut mati syahid tidak wajar ada dalam diri kita kerana itu sifat orang kafir, dan orang munafiq. Sifat itu membuatkan Islam tak kan menang. Jika sifat takut mati ada dalam jiwa pejuang Islam, maka mereka takkan mengalahkan musuh mereka sebaliknya tunduk pada musuh.

Kewajipan berperang itu qot'ie. Dan kewajipan perang itu tidak gugur sehinggalah kita berperang. Perang itu wajib selagimana Palestin tidak dibebaskan, selagimana Iraq dan Afghanistan serta bumi umat Islam tak dibebaskan. Bahkan kewajipan perang itu tidak akan hilang sehinggalah hari qiyamat. Allah melaknati orang Islam yang mengabaikan perang kerana itu sumber perisai Islam.

Para pengecut memberi alasan bahawa mereka tidak perlu berperang dengan senjata kerana mereka sedang berperang dengan nafsu. Mereka mengatakan bahawa perang nafsu itu lebih ganas daripada kekejaman yahudi terhadap umat Islam Palestin. Maka mereka itu lebih baik dari mujahidin di medang perang kerana mereka melakukan perang yang besar.

Mereka mengatakan bahawa mereka berperang dengan tulisan, dan perang tulisan itu lebih dasyat dari perang senjata. Walau apa pun alasan mereka, kewajipan perang tetap tidak gugur, dan mereka telah berdosa kerana mengabaikan permasalahan umat islam Palestin. Mereka telah berdosa kerana mengabaikan syariat perang. Mereka telah berdosa kerana mereka telah melambatkan proses kemenangan Islam, kerana syarat kemenangan Islam ialah perang.

Punca wujudnya umat Islam yang penakut seperti itu adalah kerana mereka tidak faham Islam, dan mereka tidak menghayati Islam dalam hidup mereka, dan mereka tidak berjihad untuk mati ketika menegakkan Islam.

Nabi bersumpah ingin berperang sehingga mati, dan kemudian Nabi dihidupkan kembali, maka Nabi berperang lagi sehingga mati, kemudian dihidupkan kembali, kemudian berperang sehingga mati... Nabi cukup bersemangat untuk berperang.. Maka bagaimana dengan kita???

Sekiranya mereka benar-benar ingin berperang, sescaya mereka akan melakukan persiapan perang, tapi mereka tidak melakukannya, bahkan memberi alasan yang tidak berkesudahan untuk mengelak dari kewajipan.

4 ulasan:

Tinta.Muallimah berkata...

jangan lupa checnya....jangan lupa checnya.....

al-khattab93 berkata...

ahsanti! tak sangka masih ada orang yang ambil berat terhadap permasalahan umat Islam di Checnya..

"Orang Islam itu umpama satu jasad, sekiranya mata sesatu jasad itu sakit, maka sekuruh jasad turut merasai kesakitan itu, jika kepala jasad itu sakit maka sekuruh jasad merasai kesakitan itu" Hadis Shoheh

Tiada pemisah antara Checnya, Iraq, Afghanistan Palestin dengan Malaysia, krn semuanya adalah satu jasad.

"Siapa yg tidak mengambil peduli terhadap permasalahan umat islam, maka dia bukanlah di kalangan mereka" (hadis hasan)

isma ismael berkata...

Berilah sumbangan kpd pejuang2 dipatani. Mrk sedang berperang dgn orang2 kafir siam. Demi membebaskan negeri patani dr penjajah kuffar thailand itu.

al-khattab93 berkata...

Firman ALLAH: Sekiranya mereka meminta bantuanmu dalam urusan mempertahankan agama, maka kamu WAJIB membantu mereka" petikan dari surah al-anfal.

Saya ingin ke sana.. Saya sedang fikir bagaimana langkah yang akan diambil untuk menunaikan keWAJIBan ini..

Saya berpendapat:
1) Kita mesti melakukan persiapan yg secukupnya untuk berjuang, agar kita dapat mencapai matlamat kemenangan Islam sewaktu berjuang.

2)Kita mesti membentuk lebih ramai mujahid yang akan berjuang bersama kita. Agar jika kita syahid, akan ada orang yang akan ganti kita.

3)Kita perlu memberi kesedaran kepada para doktor, pakar sains dan technology, orang2 kaya dan para pendakwah untuk membantu mujahidin di medan perang mengikut bidang mereka.

Perkara ini umpama menunaikan kewajipan haji, ia mengambil masa yang lama untuk melakukan persediaan untuk buat haji. Bila sudah benar2 bersedia, barulah kita buat.

Kita perlu melakukan persedian, dan membina kekuatan yg secukupnya untuk menghancurkan musuh.

Akhir kalam, doakan agar saya dipermudahkan ALLAH dalam urusan

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular