Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Isnin, 14 Mac 2011

Dimanakah Pula Tentera Islam?

Singapura siap dengan kapal-kapal perangnya bersedia untuk menguasai kawasan perairan umat Islam

Russia lengkap dengan jet pejuang yang serba canggih bersedia untuk mengebom masjid-masjid, sekolah-sekolah agama, mengebom umat Islam


Amerika siap dengan berbondong-bondong kereta perisainya bersedia untuk menerobos masuk ke dalam negeri Umat Islam


Zionist lengkap dengan tentera dan peralatan perang yang canggih bersedia untuk membunuh umat Islam dan pejuang-pejuang Islam

Umat Islam di Palestin diserang oleh zionist serta dibantu oleh Amerika dan negara-negara kuffar. Umat Islam ditindas, mereka lemah, tidak mampu untuk menghalau musuh yang kuat dari tanah air mereka. Mereka menyeru umat Islam di negara lain untuk membantu mereka

Umat Islam di Iraq diserang oleh Amerika yang dibantu oleh beberapa negara kuffar lain seperti Britain, Perancis, Jepun dan lain-lain. Mereka ditindas, mereka lemah dan tidak mampu untuk mengusir musuh-musuh yang serba kuat dari tanah air mereka.

Di Afghanistan, Umat Islam diserang oleh Russia, mereka adalah umat islam yang faqir miskin, kurang persenjataan yang canggih. Namun, Ulama Jihad, Asy-Syahid Dr Abdullah Azzam telah mengeluarkan fatwa berjihad di Afghanistan hukumnya fardhu ain ke atas seluruh umat islam di setiap negara, tiada perbezaan antara orang yang mengabaikan kewajipan jihad di Afghanistan dengan orang yang mengabaikan solat fardu, puasa, zakat dan haji, Dengan kehendak ALLAH seluruh pemuda-pemuda Islam di pelbagai negara telah mengatakan pada dunia "cukuplah.." Lantas mereka memohon kepada Rabb mereka akan mati syahid dan mereka menuju ke Afghanistan untuk berjihad. Dengan jihad yang diusahakan oleh pemuda-pemuda Islam dari pelbagai negara, mereka telah berjaya menghalau Russia dari tanah air mereka.

ALLAHUAKBAR!
Oleh kerana mujahidin telah berjaya menghalau Russia, mujahidin ingin menegakkan sebuah "DAULAH ISLAM" Hal ini membimbangkan Amerika, sebarang usaha untuk menegakkan "DAULAH ISLAM" sudah pasti akan disekat oleh Amerika dan negara2 kuffar lain. Oleh itu, Amerika mengambil alih tugas Russia menyerang bumi Afghanistan, dalam erti kata lain, DAULAH ISLAM takkan tertegak melainkan selepas mujahidin menang dalam perang melawan kuffar. Begitu juga dengan Malaysia suatu hari nanti, jangan mimpi DAULAH ISLAM akan tertegak di Malaysia hanya dengan pilihan raya, kerana pasti akan datang satu bala tentera yang lengkap dengan persenjataan yang canggih menyerang Malaysia ini bagi menyekat tertegaknya "DAULAH ISLAM". Maka persediaan perang wajib dilakukan segera!!!

Di checnya, Umat Islam diserang oleh Russia, ribuan nyawa insan yang tidak berdosa melayang. Mereka berjihad menentang Russia, namun mereka lemah, oleh itu mereka dibantu oleh Khattab dan mujahidin Arab yang baru selesai memenangkan Islam di Afghanistan. Akhirnya, kini dengan berjihad, mereka berjaya menghalau Russia dari tanah air mereka dan telah berjaya menegakkan sebuah "DAULAH ISLAM" yang merdeka. Daulah Islam tidak akan tertegak melainkan dengan berjihad mengalahkan kuffar.

Di Pattani, Umat Islam dizalimi oleh kerajaan siam yang lebih kuat dari mereka, dan mempunyai tentera-tentera yang ramai, ditambahi pula dengan persenjataan yang canggih. Oleh itu, pemuda-pemuda di sana telah bangun menyahut seruan jihad, dalam keadaan mereka itu lemah dan belum mampu untuk menumbangkan kerajaan yang zalim dan tentera yang kuat.

Berperang pada jalan ALLAH hukumnya pada asalnya ialah fardhu kifayah. Ia akan bertukar kepada fardhu ain apabila seinci tanah umat islam diserang oleh kuffar. Pada asalnya hukum fardhu ain, hanya ke atas seluruh penduduk negeri yang diserang sahaja. Tapi, sekiranya penduduk negeri itu lemah iaitu tidak mampu untuk menewaskan kuffar, maka kewajipan itu berkembang pula ke negeri-negeri sekitar negeri yang diserang itu, dan terus berkembang kewajipan itu sehingga ke seluruh dunia, ketika itu setiap umat Islam di muka bumi wajib berjihad di negeri yang diserang itu. Hukum fardu ain tertuju ke atas setiap umat Islam yang ada di atas muka bumi, dan hukum itu tidak gugur sehinggalah kuffar berjaya dihalau. Jika dahulu belum ada kapal terbang, tapi sekarang sudah ada kapal terbang, maka jarak yang jauh tidak menjadi penghalang untuk pergi berjihad.

Apabila jihad hukumnya fardhu ain, maka ia lebih afdhal dari haji dan umrah. Setiap umat Islam yang tidak memainkan peranan berjihad semuanya berdosa. Tiada beza meninggalkan solat fardhu dengan meninggalkan jihad. Umat Islam yang terlepas dari kewajipan berjihad ialah yang uzur. Namun, tidak bermakna, mereka sudah lepas. Mereka tetap perlu membantu dan menyokong mujahidin.


Pada hakikat dan realitinya sekarang ini, jihad hukumnya fardhu ain. Maka kita perlu memainkan peranan masing-masing untuk menunaikan kewajipan ini demi kemenangan Islam seperti membangunkan semangat jihad, menyampaikan ilmu teentang hukum berjihad, menerangkan kepada manusia tentang adab-adab berjihad, menggalakkan generasi muda untuk mengejar syahid, mentarbiah para pemuda untuk dihantar ke medan jihad, mempelajari cara membuat bom, membuat persediaan perang yang secukupnya, memberikan bantuan kewangan dan persenjataan yang canggih kepada mujahidin, merawat mujahidin yang terluka, berperang bersama-sama mujahidin di medan perang... Ingatlah, ada satu perkara yang menghalang umat Islam dari menunaikan kewajipan ini, iaitulah sifat pengecut!!!! dan cinta dunia!!!!!

Katakan kepada dunia "cukuplah.." dan mintalah mati syahid dari ALLAH, serta lakukanlah persiapan untuk pergi berjihad, binalah mujahid-mujahid yang sanggup mati demi Islam untuk dibawa ke medan jihad, pelajari cara membuat bom dan senjata.

"Sesungguhnya orang-orang yang sebenar-benarnya beriman hanyalah orang-orang yang percaya kepada Allah dan RasulNya, kemudian mereka (terus percaya dengan) tidak ragu-ragu lagi, serta mereka berjuang dengan harta benda dan jiwa mereka pada jalan Allah; mereka itulah orang-orang yang benar (pengakuan imannya)." (Al-Hujuraat 49:15)

"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? (As-Saff 61:10)"Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya)." (As-Saff 61:11)
"(Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga "Adn". Itulah kemenangan yang besar." (As-Saff 61:12)


"Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), samada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab) dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui." (At-Taubah 9:41)

"Katakanlah (wahai Muhammad): Jika bapa-bapa kamu dan anak-anak kamu dan saudara-saudara kamu dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu dan kaum keluarga kamu dan harta benda yang kamu usahakan dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk agamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka)." (At-Taubah 9:24)

"Maka Tuhan mereka perkenankan doa mereka (dengan firmanNya): Sesungguhnya Aku tidak akan sia-siakan amal orang-orang yang beramal dari kalangan kamu, samada lelaki atau perempuan, (kerana) setengah kamu (adalah keturunan) dari setengahnya yang lain; maka orang-orang yang berhijrah (kerana menyelamatkan agamanya) dan yang diusir keluar dari tempat tinggalnya dan juga yang disakiti (dengan berbagai-bagai gangguan) kerana menjalankan agamaKu dan yang berperang (untuk mempertahankan Islam) dan yang terbunuh (gugur Syahid dalam perang Sabil), sesungguhnya Aku akan hapuskan kesalahan-kesalahan mereka dan sesungguhnya Aku akan masukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, sebagai pahala dari sisi Allah dan di sisi Allah jualah pahala yang sebaik-baiknya (bagi mereka yang beramal soleh)." (Aali-Imran 3:195)

"Dan belanjakanlah (apa yang ada pada kamu) kerana (menegakkan) agama Allah dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan (dengan bersikap bakhil) dan baikilah (dengan sebaik-baiknya segala usaha dan) perbuatan kamu kerana sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berusaha memperbaiki amalannya." (Al-Baqarah 2:195)

" Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu, apabila dikatakan kepada kamu: Pergilah beramai-ramai untuk berperang pada jalan Allah, kamu merasa keberatan (dan suka tinggal menikmati kesenangan) di tempat (masing-masing)? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? (Kesukaan kamu itu salah) kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya sedikit jua berbanding dengan (kesenangan hidup) di akhirat kelak." (At-Taubah 9:38)
"Jika kamu tidak pergi beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah membela agamaNya), Allah akan menyeksa kamu dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya dan Dia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain dan kamu tidak akan dapat mendatangkan bahaya sedikitpun kepadaNya dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." (At-Taubah 9:39)

7 ulasan:

abu idris berkata...

Negara Islam adalah Daulah Khilafah yang dipimpin oleh seorang Khalifah yang telah runtuh pada tahun 1924.

Lihatlah Blog Ar Rayah World News
http://ibnuyassir.blogspot.com/

Untuk mengetahui perkembangan terkini kebangkitan KHILAFAH.

al-khattab93 berkata...

Terima Kasih Di Atas Perkongsian ya ustaz.. :) Semoga kita berjaya menegakkan semula khilafah.. Tapi, sepastinya ia tak semudah yang disangka, pasti datang musuh baik dari dalam, atau atau dari luar seperti kafir yg ingin menyekat usaha kemenangan Islam

al-khattab93 berkata...

musuh dari dalam ialah hawa nafsu

SeRiKaNDi_uMaR93 berkata...

kebangkitan islam akan tiba...

al-khattab93 berkata...

Pasti kebangkitan Islam akan tiba, yg menjadi masalah, adakah kita termasuk dlm golongan orang yang berani berjuang untuk kebangkitan Islam dan berkata dengan yakin "Aku tekad untuk mati di jalan ini", atau termasuk dlm golongan orang yang tenggelam dalam nikmat dunia yang melalaikan, golongan yg penakut dan dayus serta berkata "Lakukanlah apa shj kpd umat Islam di mana2.. aku tidak mampu melakukan apa2.. aku hanya mahu hidup lama, aku takut mati"..

al-khattab93 berkata...

"Tarbiah asas kebangkitan Islam, Jihad syarat kemenangan Islam"... Sekiranya ada kesilapan dlm tarbiah, misalnya hanya tumpu untuk mentarbiah manusia menjadi mujahid dakwah shj, dan lupa mentarbiah manusia menjadi mujahid qital, mk akan berlaku kecacatan dan sekatan kpd kebangkitan Islam.. Tarbiah Fikriah, Ruhaniah, JASADIAH dan JUNDIAH... Perang dan ketenteraan adalah perkara penting dan tidak boleh diabaikan.

ainun salsabila berkata...

Ad Daulatul Islamiyah Melayu
Khilafah Islam Akhir Zaman

Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Daerah

Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
di http://dimelayu.com.nu


Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular