Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Jumaat, 29 April 2011

Lawan Nafsu Sampai Bila?

Sampai mati kena lawan nafsu. 24jam kena lawan nafsu, sentiasa. Mutakhir ini, ramai dikalangan pemuda islam yang apabila disebutkan 'jihad', mereka menjawab 'nantilah.. lawan nafsu pun tak larat, macam mana nak lawan musuh..' Subhanallah! beginikah pemuda harapan Islam!??

Jangan berdalih, tapi terus terang sahaja.. katakan 'sebenarnya aku belum puas untuk melayan nafsu cinta hidup takut mati, biarlah aku bersenang-senang dulu sampai puas, janganlah ajak aku untuk mati" Bila disebut jihad, maka yang akan terbayang diminda pemuda-pemuda hanyalah mereka akan dibunuh mati. Kerana itulah mereka tidak ada semangat jihad.

ALLAH menjawab dalam Quran, bahawa menyahut seruan jihad bukanlah bermakna menyahut seruan kematian, tapi menyahut seruan kehidupan. yakni dengan berjihad, syariat Islam akan hidup, sekiranya pahlawan dan pemberani Islam itu terbunuh, mereka akan mendapat kehidupan di syurga. Tiada istilah mati bagi orang yang berjihad!

"Wahai para nabi! Berilah dorongan kepada orang mukmin untuk berperang!" (Al-Anfal 65)

Sepatutnya, pemuda harapan Islam ini apabila disebut 'jihad' maka berkobar-kobarlah semangat yang mengalir dalam jasadnya. Mengalirlah air matanya kerana terlalu sensitive dan cinta dengan jihad. Lalu, mengatakan 'cukuplah' kepada nafsunya, dan pergi berjihad di barisan paling depan! dengan harapan yang tinggi untuk mati syahid tanpa gentar sedikitpun. Pemuda Islam sepatutnya bila disebut 'jihad' maka bangkitlah kerinduannya untuk memburu syahid, kerana dari situ dia dapat bertemu dengan ALLAH Azza Wa Jalla.

Dengan adanya pemberani-pemberani ini, maka agama Islam terus terpelihara, tanpa mereka sampai bila-bila pun Umat islam akan ditindas dan tersu ditindas sampai bila-bila

Jihad tidak mampu dilakukan oleh orang-orang yang takut mati. Orang-orang yang bersemangat jihad ini berkobar-kobar keinginannya untuk membunuh musuh2 ALLAH! Sekiranya dia terbunuh kerana itu, dia masuk syurga! Tidak ada apa yang perlu ditakuti!

Tiada ulasan:

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular