Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Isnin, 30 Mei 2011

Ajar Kanak2 Anda Melihat CD Jihad?

Pada cuti 2 minggu ini, saya melihat semula cd-cd jihad yang pernah saya beli sejak berumur 11 tahun.. Tidaklah banyak sangat tapi berkeping-keping jugalah lebih kurang sejengkal. Sejak kecil, saya akan menonton cd jihad setiap hari tanpa jemu, bahkan apabila tidak menonton saya rasa tidak kena dan saya rindu untuk menonton. Walhal, kata orang, umur sekecil itu mustahil dapat memahami apakah jihad. Meskipun saya tidak faham secara 100 peratus apa yang saya tonton, tapi saya telah mendapat kesedaran dan fikrah yang tinggi mengenai pentingnya jihad dan persediaan utnuk berjihad.

Kerana mendapat suntikan fikrah, kesedaran dan semangat dari cd2 itu, saya mencari-cari jalan serta peluang untuk berjihad, jihad adalah hidup saya! Saya hidup di muka bumi untuk berjihad. Sejak kecil lagi saya tidak seperti kanak2 lain. Kanak lain minda mereka penuh dgn kartun, filem, permainan, dan duniawi. Tapi, yang ada dalam minda saya ketika itu ialah “aku mesti berjihad untuk mendapat masuk syurga (mati syahid)! Aku mesti berjihad untuk membela Islam agamaku yang sedang diperangi dan memerlukan jihad ini!”


Selalunya, orang yang berfikiran seperti ini ialah pejuang2 Islam yang sudah hebat dan veteran, tapi sejak kecil lagi fikiran ini telah terpasak di minda saya sehingga seakan-akan saya dan jihad tak dapat dipisahkan. Jihad ialah apa yang ada di minda saya.. Bahkan saya asyik mimpi berjihad.. Saya melukis jihad.. Lukisan2 saya jihad.. saya bercakap jihad.. semua hidup saya; jihad. Saya pernah cuba membuat bom dgn menggunakan mercun. Saya juga bertuah kerana mempunyai sepupu yang menghafal quran yang sama cita2 dgn saya, dialah orang yang memperkenalkan saya dgn cd jihad, kami banyak bercakap tentang jihad.

Ketika di tingakatan satu, saya terpaksa tinggal d asrama, maka saya tidak dapat lg melihat cd2 jihad saya. Saya akan cuba untuk balik pada setiap minggu utntuk melihat cd jihad di rumah. Saya cuba berdakwah kepada rakan2 dan memperkenalkan mereka dgn jihad. Sejak itu bermulalah perjuangan saya yang dipenuhi dgn kepahitan, tribulasi, mehnah, dan musibah yang tidak pernah berhenti, serta kesedihan yang mendalam.

Ketika umur meningkat, saya dipanggil untuk menyertai gerakan perjuangan Islam, saya menangis kerana apa yang saya cari selama ini telah dapat. (peluang berjihad) Tapi, setelah saya menyertainya, saya agar tidak senang dengan rakan2 yang menyertainya dengan niat untuk menumpang faedah, atau ambil kesempatan dari perjuangan Islam. Mereka bukanlah ingin berjihad pun, tapi mereka hanya nak ambil kesempatan duniawi. Mereka inilah yang menghalang usaha memperjuangkan Islam (orang yang masuk gerakan Islam dengan niat untuk duniawi, bukan untuk berjihad semata-mata) Namun, saya hormati mereka. Saya tidak mahu menambahkan kerosakan jika tidak mampu untuk memperbaiki.

Saya diberikan jawatan, maka saya gunakan jawatan itu sebagai platform untuk berjihad, saya lakukan kerja sengan sungguh2, tanpa mendapat apa2 imbalan dan saya tidak mengharapkan apa2 pun.Bahkan tidak ada seorang pun yang menyuruh saya berjihad, sengaja saya berjihad atas kesedaran, yang menghalang saya begitu ramai dan mereka bersungguh-sungguh menghalang saya, dan saya bukan sekadar keseorangan dalam berjuang malah keseorangan di kala mendapat musibah dan tentangan, tidak mendapat sokongan, walhal saya ada rakan2 seperjuangan. Aneh.. Beginikah sikap rakan seperjuangan? (Tidak komited dengan perjuangan) FB dan blog ini juga saya gunakan sebagai platform untuk berjihad.

Dari sejarah hidup saya ini, saya yakin dan percaya, suatu hari nanti ALLAH akan memilih saya untuk melakukan jihad yang sebenar di medan jihad yang sebenar. Saya akan dapat apa sejak kecil lagi bermain di minda saya insyaALLAH. Meskipun dunia hari ini tidak mengizinkan dan tidak memudahkan saya untuk mendapatkannya.
Aku mesti berjihad.. aku mesti berjihad… aku mesti berjihad…

Bagi menyimpul apa yang ingin disampaikan,

Melahirkan seorang pahlawan Islam yang hebat dan terulung itu bukanlah sejak dewasa. Tapi sejak kanak-kanak. Pembinaan mujahidin itu bukanlah dari dewasa, tapi dari kanak2. Jika tidak percaya, lihat sejarah hidup Sultan Muhammad Al-Fateh dan pahlawan2 Islam yang lain. Sejak kecil lagi, sang pahlawan telah didik untuk berjihad! Usaha membentuk mujahidin bukanlah ditangguh-tangguh sehingga dewasa.

Jadi, bukti ini menolak dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan bahawa kanak-kanak belum perlu diajar berjihad dan tidak perlu ditayangkan CD jihad kepada mereka kerana mereka masih mentah untuk memahaminya. Sebenarnya, penangguhan mendidik kanak-kanak berjihad ini mengakibatkan penangguhan didikan jihad untuk sepanjang hayat. Sekalipaun didikan jihad diberikan setelah ia dewasa, maka dia akan berjihad tanpa mempunyai fikrah, kesedaran, dan semangat yang mantap kerana hatinya telah pun dikotori dan dinodai serta dirosakkan oleh duniawi.

Oleh itu, sekali lagi ditegaskan bahawa sepertimana anda mendidik kanak-kanak anda menunaikan tuntutan solat sejak kecil, agar kelak ia pandai solat dan tidak meninggalkan perintah ALLAH ini, maka seperti itu jugalah anda perlu mengajar kanak2 anda berjihad dan menonton cd jihad sejak kecil agar kelak apabila ia besar, ia pandai berjihad dan tidak ragu-ragu lagi dan tidak gentar langsung untuk menyahut seruan ALLAH ini kerana jihad merupakan pogram utama hidupnya, jihad merupakan buruannya .

Jika anda menangguhkan usaha mendidik kanak2 anda menunaikan solat, maka kelak sukar sekali ia mahu solat, kerana tidak ada kesedaran dan tidak pernah diasuh untuk solat, dan hatinya tidak terbuka lagi untuk solat ketika itu. ‘Melentur buluh biarlah dari rebungnya’. Maka begitu juga dengan jihad, perlulah anda mendidik kanak2 anda berjihad sejak kecil, jika tidak ia akan sukar sekali untuk berjihad, kerana tidak ada kesedaran dan tidak pernah diasuh, dan hatinya tidak terbuka lagi untuk berjihad ketika itu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Slm.....blh kah tuan menyalin copy cd2 jihad yg masih dlm simpanan tuan utk sy membelinye utk ank2 sy tonton. Blh ke tuan?

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular