Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

Anda Diseru Menyertai Jihad Qital Demi Mengembalikan Kerajaan Islam Di Dunia Ini

~ Analisis Graf Kebangkitan Islam~

Get your own Poll! "Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (iaitu persiapan persenjataan yang hebat)(yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).
Get your own Poll! "Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)

Jom Dapatkan Perkembangan Blog Ni!

Khamis, 19 Mei 2011

Biar Menderita, JIHAD Takkan Aku Tinggalkan

Setelah lama saya cuba menyeru ke arah memperkasakan jihad fi sabilillah, saya merasa seperti usaha ini hanyalah sia2. Tidak ada seorang pengikut pun, ditambahi pula ramai yang membangkang dan menolak, musibah menimpa saya tidak henti-henti. Sehingga saya menyangka seperti perjuangan saya ini mustahil mencapai kejayaan. Ketika hati duka cita, dan semangat hilang, tiada seorang pun yang memahami saya dan tiada seorang pun yang men'support' saya. Apabila memandang 10 tahun akan datang, saya mungkin bakal menjadi orang yg diburu oleh Amerika dan kuncu-kuncunya, mungkin saya akan dipenjarakan, dilabel sbg terrorist, extrimist.. Saya mungkin akan disiksa dan dibunuh.

Saya merasa sudah jemu berusaha lebih tapi tiada hasil. Jemu menahan pahitnya musibah dalam perjuangan yang datang tidak henti. Di mana sahaja saya melaungkan seruan, maka disitu ada penentang dan ada ujian. Saya kini, merasa ingin menjalani kehidupan yang lebih aman daripada sebarang musibah seperti orang biasa yang tidak pernah berasa ingin berperang, seperti orang biasa yang tidak peduli permasalahan umat islam Pattani, palestin, Iraq.. seperti orang biasa yang tidak tahu hukum jihad dan dalil2nya, seperti orang biasa yg suka mengejar kehidupan duniawi, seperti org biasa yg berada dalam perjuangan Islam untuk kepentingan duniawi, seperti org lain yg berjuang sekadar sikit-sikit dan bukan sungguh2., seperti org lain yg hanya mementingkan kehidupan dirinya dan tidak memperdulikan seruan jihad di bumi2 jihad...

Saya juga inginkan ketenangan dan hidup aman seperti orang biasa. Saya iri hati dengan orang biasa yang tidak mahu berjihad, dan mereka tidak ditimpa ujian seperti saya...

Tapi, akhirnya saya beristighfar kpd ALLAH......
Kerana perjuangan Islam ini dijanjikan kemenangan!!!!!!!!!!!
ALLAH MENJANJIKAN KEMENANGAN KEPADA SETIAP ORANG YANG MEMPERJUANGKAN AGAMANYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samada menang dengan mendapat syurga atau menang dengan tertegaknya ISLAM.
Oleh itu, meskipun saya tidak berjaya dalam perjuangan ini, sekalipun begitu, saya tidak akan mengalah, dan takkan berhenti memperkatakan kebenaran, dan takkan berhenti menyeru kpd 'jihad'!

Cukuplah sekadar perjuangan ini hanyalah sebagai tontonan kepada ALLAH bagi membuktikan kesungguhan saya memperjuangkan syariat agama ini. Cukuplah ALLAH melihat kesungguhan saya berjuang demi keredhoanNYA meskipun tidak berjaya.

Saya takkan berhenti daripada perjuangan Islam meskipun seluruh kudrat telah hilang. Saya takkan berhenti menyeru kpd jihad sekalipun tidak ada hasil langsung pun. ALLAH matlamatku, bukannya manusia matlamatku.

Tapi, berapa lama lagii saya perlu bersabar dan bertahan dgn ujian2 yg bakal menimpa saya kerana perjuangan ini? Saya tahu, ujian itu akan datang dan datang tanpa henti.. Maka, cukuplah perjuangan saya tidak berjaya, asalkan saya masih tetap di jalan FI SABILILLAH ini.

Saya tidak mencita-citakan kejayaan dalam perjuangan ini lagi, tapi yang saya cita-citakan hanyalah MARDHOTILLAH dan MATI DI JALAN ALLAH. Apa pun yang berlaku, meskipun hatiku duka sepanjang masa, meskipun dadaku terhimpit dan tersepit, meskipun hilang senyuman dari wajahku... Tapi biarlah aku hidup sebegini kerana aku yakin dan percaya ALLAH PASTI TERSENYUM MELIHAT KESUNGGUHANKU MEMPERJUANGKAN AGAMANYA SEKALIPUN DIRIKU TERKORBAN KERANA PERJUANGAN ISLAM INI.

Duhai Al-Khattab...
Ingatlah kepada sirah-sirah mujahid yang menanggung musibah yang lebih berat daripadamu, yang mereka itu terlah terkorban kerana perjuangan Islam. Meskipun ujian mereka lebih dahsyat, tapi mereka tidak pernah lemah dengan musibah fi sabilillah. Mereka tidak pernah mengalah! Bahkan musibah itu hanyalah akan membakar semangat jihad mereka lagi!

ALLAHUAKBAR!

1 ulasan:

Aq Hamba berkata...

teruskan langkah walau payah...teruskan langkah walau terasa seolah diri xmampu melangkah....

perjuangan itu pahit kerana syurga itu manis...usah dipersoalkan lagi...laa tahzan..innallaha ma'ana...salam mujahadah!

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma

Fajar Kebangkitan Islam Sudah Menjelma
"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)

Artikelku Yang Popular